Factorio 0.13.13 список изменений, скачать игру

Экспериментальная версия Factorio обновилась до 0.13.13!
Скачать Factorio 0.13.13 можно на нашем сайте.

Список изменений версии 0.13.12 — 0.13.13(Changelog):

На Английском языке (оригинал)
Version: 0.13.13
Bugfixes:
— Fixed OpenSSL launch issues on Linux
— Fixed crash on Windows after multiple restarts when installing mods
Modding:
— Added entity prototype flags «not-blueprintable» and «not-deconstructable».
Scripting:
— Changed LuaEntity::order_deconstruction() to return true/false if it did the deconstruction instead of throwing errors.
— Added LuaPlayer::entity_copy_source — the source entity used during entity settings copy paste.
— Added LuaEntity::request_slot_count read — the number of request slots on the entity or 0 if none.

 

Version: 0.13.12
Changes:
— Vsync will be automatically turned off and hidden from the options menu if desktop composition(windows aero) is on.
Small changes:
— Locale additions and improvements.
Bugfixes:
— Fixed auto trash slots were lost when player died in multiplayer.
— Fixed that the headless server would consume 100% CPU.
— Fixed that —mod-directory and other command-line arguments would be forgotten on Factorio restart through the mod manager.
— Fixed that technology name and description locales didn’t work correctly for tiered technologies.
— Fixed using flamethrower and slowdown capsule at the same time could ignite biter more than once and corrupt save.
— Fixed modules could end up in the input slot on furnaces.
— Fixed unsightly message when changing player colour in singleplayer.
— Fixed inserter circuit «hold» read mode sending the signal 1 tick too late.
— Fixed transport belt circuit condition ignoring 1 tick duration signals.
— Fixed crash when saving the game fails due to the disk being full.
— Fixed the «watch your step» achievement would get triggered by random source-less damage.
— Fixed the render layer for turret range visualizations.
— Fixed that an inserter could hold more items than its stack-size bonus, if it was created by fast-replacing a stack inserter.
— Fixed automated fuel insertion into cars wouldn’t fill the fuel inventory.
Modding:
— Fixed crash when technology prerequisites ended up being recursive.
— Fixed crash caused by destroyer robot beams when compression was enabled for all sprites.
— Fixed inserters with stack bonus not dropping the item to it’s destination when deactivated.
— The fluid icon for the storage tank now scales with the size of the storage tank.
Scripting:
— Fixed error when attempting to interact with LuaInventory that has a size > 255.
— Fixed crash when robots charging would get disabled through mods.
— Fixed wrong error when setting durability of an item.
— Added LuaItemPrototype read properties: localised_description, place_as_equipment_result, place_as_tile_result, flags
equipment_grid_size, inventory_size_bonus, capsule_action, attack_parameters, inventory_size, item_filters
group_filters, sub_group_filters, filter_mode, insertion_priority_mode, localised_filter_message, extend_inventory_by_default
default_label_color, draw_label_for_cursor_render, attack_result, attack_range, category, tier, limitations, limitation_message_key
straight_rail, curved_rail, repair_result, selection_border_color, alt_selection_border_color, selection_mode_flags, alt_selection_mode_flags
selection_cursor_box_type, alt_selection_cursor_box_type, always_include_tiles, durability_description_key, durability.
— Added LuaItemStack::add_durability()/drain_durability().

На Русском языке(0.13.12)

Автор: Никита Ярычев

Версия: 0.13.12
Изменения:
— Вертикальная синхронизация отключается и убирается из настроек автоматически при включенном Windows Aero
— Изменения в локализации
Багфиксы:
— Мусорные слоты терялись(?) если игрок умирал в мультиплеере
— Headless-сервер использовал 100% CPU
— —mod-directory и прочие аргументы командной строки «забывались» при рестарте из менеджера модов
— Локализации имени и описания технологий работали некорректно для многоуровневых технологий
— Использование замедляющей капсулы и огнемета поджигало биттеров несколько раз и херило сейв
— Модули вставлялись во входные слоты печек
— Неприглядное сообщение при смене цвета игрока в одиночной игре
— Манипулятор в режиме чтения посылал сигнал на тик позже
— Конвеqеры игнорировали сигналы длиной в тик
— Падение игры во время сохранения на заполненный диск
— Достижение «watch your step» засчитывалось случайным уроном без источника
— Ошибки в визуализации атак турелей)
— При замене stack-inserter-а на обычный манипулятор тот мог держать больше предметов чем позволяло исследование
— Топливо в машины можно было положить только вручную
Modding:
— Исправлена ошибка, если были предпосылки на рекурсивность исследования(??)
— Падение игры из-за лучей боевых дронов, вызванное включенным сжатием спрайтов
— Манипуляторы с бонусом не выгрeжали предметы после деактивации (?)
— Иконка жидкости теперь маcштабируется в зависимости от объема бака
Scripting:
— Исправлена ошибка взаимодействия с LuaInventory размером больше 255.
— Исправлен краш, возникающий, если отключить зарядку роботов модами
— Исправлена неправильная ошибка при задании прочности предметам
— Добавлены свойства для LuaItemPrototype : localised_description, place_as_equipment_result, place_as_tile_result, flags
equipment_grid_size, inventory_size_bonus, capsule_action, attack_parameters, inventory_size, item_filters
group_filters, sub_group_filters, filter_mode, insertion_priority_mode, localised_filter_message, extend_inventory_by_default
default_label_color, draw_label_for_cursor_render, attack_result, attack_range, category, tier, limitations, limitation_message_key
straight_rail, curved_rail, repair_result, selection_border_color, alt_selection_border_color, selection_mode_flags, alt_selection_mode_flags
selection_cursor_box_type, alt_selection_cursor_box_type, always_include_tiles, durability_description_key, durability.
— Добавлено: LuaItemStack::add_durability()/drain_durability().

Comments:

Добавить комментарий